Darul Muallij P.Pinang

Darul Muallij P.Pinang

Bekam Darul Ansar

Bekam Darul Ansar

Isnad Tadawi

Wednesday, May 25, 2016

KELAS TALAQQI AL QURAN UNTUK RAWATAN DAN AMALAN PESAKIT BIMBINGAN MUALLIJ


Anda sakit kritikal, sakit gangguan syaitan, sakit misteri, sakit medikal...

Ingin rawat secara amalan sendiri dengan bimbingan muallij?

Pakej bacaan talaqqi Al Quran dan ayat rawatan bersama saya Muhammad Nuruddin Bashah

Isi kandungan talaqqi:

1) Bacaan Al Baqarah, Surah Jin, Al Mulk, Soffat, Ad Dukhan, (surah -surah pelindung)

2) Bacaan Yasin 7 mubin

3) Bacaan ayat Ruqyah, syifa, azab, hafazhah

4) Zikir tertentu ulangan yang banyak

5) Bacaan ayat amalan (diberi ikut kemampuan membaca Al Quran, tudak tahu membaca al Quran pun akan disediakan amalan bersesuaian)

Sesuai untuk golongan:

1) Sakit tetapi mampu membaca/beramal

2) Ahli keluarga pesakit

3) Pesakit kronik seperti kanser (akan talaqqi ayat kanser)

4) Ingin melindungi anak isteri sendiri dengan  bimbingan guru/perawat ruqyah.

5) Golongan yang sudah habis ikhtiar, telah berhabis ribuan ringgi, inilah masa untuk anda sendiri beramal.

6) Ingin beramal tetapi tiada semangat

Yuran : RM 160 sebulan ( kos minyak kenderaan, masa, penat lelah, bahan amalan)
         RM 80 sebulan   (jika hadir ke rumah saya di Bandar Puteri Jaya, kos masa,                                                              penat dan bahan amalan)

Masa : Malam 4 kali sebulan. 

Sekitar Sungai Petani sahaja

Bila belajar 3-5 orang ahli keluarga

Matlamat : anda mampu baca dengan baik dengan sendiri bersama keluarga anda
-----------------------------------------------------------------------------------------

Hubungi : Muhammad Nuruddin Bashah (017 6291368 ) 
                  Puan Wardah ( 012 5296690)

AYAT-AYAT PERMULAAN SURAH - amalan pelindung dan rawatan

Bismillah,

Antara ayat amalan saya dalam perubatan Islam adalah ayat-ayat permulaan beberapa surah tertentu. Ayat -ayat ini saya amalkan, hafaz kerana dijumpai dalam beberapa Hizib dan Al Mathurat. Maka saya senaraikan ayat -ayat ini yang memiiki 1001 khasiat, perlindungan diri, memohon penjagaan Allah serta meletak harapan hanya pada Allah.


1) Surah Toha 1-5


















- untuk Pelembut hati, lemahkan semangat jin





2) Surah Mukmin 1-3













-untuk perlindungan مَنْ قَرَأَ حم الْمُؤْمِنَ إِلَى { إِلَيْهِ الْمَصِيرُ } وَآيَةَ الْكُرْسِيِّ حِينَ يُصْبِحُ حُفِظَ بِهِمَا حَتَّى يُمْسِيَ وَمَنْ قَرَأَهُمَا حِينَ يُمْسِي حُفِظَ بِهِمَا حَتَّى يُصْبِحَ

"Barang siapa yang membaca surah al-Mu`min (Ghafir) ayat 1—3 dan ayat kursi pada pagi hari maka ia akan dijaga sampai sore hari dan barang siapa yang membaca keduanya pada sore hari maka ia akan dijaga sampai pagi hari." (HR. Tirmidzi)




3) Surah Qalam 1-3














-Ayat azab jin



4) Surah Qaf 1-3















-Ayat azab jin 

5) Al Baqarah 1-5











- ayat asas ruqyah, amat popular, ubat pelbagai penyakit.

Hadis riwayat An-Nas-I dalam kitab al-yaum wa al-lailah
Abdullah bin Mas’ud mengatakan : Barangsiapa yang membaca sepuluh ayat dari surah Al baqarah iaitu ayat ;
- Surah Al baqarah ayat 1-5
- Ayat kursi dan 2 ayat berikutnya
- Surah Al Baqarah ayat 284-286
Maka syaitan tidak akan masuk kerumahnya pada malam itu.Dalam satu riwayat lain disebutkan bahawa dia dan keluarganya tidak akan didekati syaitan dan apa yang dibencinya ( binatang buas seumpamanya ). Dan tidaklah ayat ini jika dibacakan kepada orang gila akan membuatkannya sadar.

6) Surah Fath 1-3











-Pembuka masalah, memudahkan jin keluar, memudahkan pemisahan jin saka/warisan.
 Dalam hadis yang diriwayatkan Imam Bukhari, Imam Turmuzi dan Imam  Nasai Rasululah bersabda :”….tadi malam diturunkan kepadaku suatu surat yang lebih aku sukai daripada dunia dan seisinya, yaitu “ Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu kemenangan yang nyata, supaya Allah memberi ampunan kepadamu terhadap dosamu yang telah lalu dan yang akan datang “ …(Al Fath 1-2).


7) Al Mukminun 1-11






















- Ayat galakan solat, bayar zakat, jaga mulut, pelembut hati, pembaik akhlak.

8)  Yaasin 1-9


















-Pagar diri, rumah, premis, kampung
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nota: Jika bukan perawat pun amalkan ayat-ayat ini kerana Allah dan niatkan perlindungan dariNya. Sambil naik motor, kereta anda mampu selesaikan himpunan ayat-ayat ini(hizib).


Allah Maha Penyembuh, kita hanya ikhtiar....

Muhammad Nuruddin (Muallij)
Berhajat dengan khidmat : Hubungi : 017-6291368/012-5296690(sms/whatsapp/call)
atau email : jihadin82@gmail.com
# berkhidmat di sekitar Kedah, Pulau Pinang,Perak dan Perlis. (luar kawasan boleh dibudibicarakan dengan IzinNya)

Darul Muallij P.Pinang
WARDAH NURANI ENTERPRISE
KC 0032782-W


Tuesday, May 24, 2016

BERLAKON DALAM FILEM SERAM PUJA SYAITAN


Kebanyakan penulis skrip dan pengarah cerita seram membuat kajian mendalam berkenaan ilmu sihir, mantera dan ritual bomoh untuk dapat feel dan keberkesanan seni lakon.
Majoriti guru-guru kami menceritakan kehadiran jin dan syaitan setiap kali pelakon melafazkan mantera syirik walaupun sekadar lakonan. Lantaran itu kehidupan artis tidak bahagia walaupun cantik di luar. Ada jin yang mungkin mengikuti si pelakon yang penuh perasaan melaksanakan lakonan ritual memanggil syaitan.
Anak anak yang diajar menonton cerita seram akan lemah jiwa, kerosakan aqidah (kerana ditanam ruh manusia kemabli jadi hantu sedangkan itu jin/syaitan dan di ajar cara nak halau hantu dengan ikut dendam hantu, akur arahan hantu).
Jangan bagi mereka tonton cerita seram. Nak belajar ilmu jin/syaitan/aqidah tak perlu saksikan kesyirikan lakonan. Bagi yang ruhnya lemah, serangan ain boleh berlaku. Ain itu benar.
Muhammad Nuruddin Bashah,

SEKITAR ISU TERKINI DUNIA MUALLIJ


Rawatan Islam menggunakan air penawar, jika pun ada kos ia adalah kos yang memadai dengan harga sebotol air mineral tambah penat lelah peruqyah dan masa muallij menyediakan air. Bukannya dijual seperti menjual emas. Para ulama' muallij HIjaz ada menulis mengharamkan sebarang bayaran dan perawat sepenuh masa namun ia ada banyak pandangan dalam menyediakan bayaran sekadar patut.
Isunya bayaran dan isu sepenuh masa sama sahaja dengan isu mengajar a Quran dengan bayaran pada akhir zaman bercanggah dengan keadaan di zaman Rasul, sahabat dan salafus soleh. Ia ijtihad berasaskan keperluan keadaan persekitaran. Demikian juga gaji para askar nabi tidak berbayar tetapi berbayar pada zaman Umar. Demikian juga ijtihad bisnes takaful yang tiada pada zaman Nabi.
Namun isu meletak sebarang kos rawatan melampau adalah isu berat. sama juga isu meletak harga pada apa-apa bisnes/kerja termasuk mesin rumput, mengurut/dobi/potong rambut perlulah berpatutan dan kena dengan pasaran. Demikian juga rawatan bekam.
Saya baru dijemput membantu kes gangguan akibat 'benda' warisan dalam keluarga di Baling sepasang suami isteri.... selepas rawatan pesakit diberikan helaian kertas ayat al quran dan selawat. Malah pesakit diajar bertalaqqi untuk memberi semangat mereka beramal.
Saya perhatikan di tangan pesakit ada gelang jed. Beliau kata pernah dapat rawatan sebelum ini. Katanya ada rawatan islam mewajibkan beliau beli dengan harga Rm 2000 !! Malah pesakit dilarang berawat dengan pihak lain, dilarang minum air yasin, dilarang baca ayat amalan yang tidak diijazah oleh beliau (hatta mathurat pun di larang) di minta langgan air gelombang ruqyah dengan harga RM 70 setiap minggu tidak termasuk kos ulangan puluhan ringgit. Beliau kehabisan RM 5000 sepanjang tahun lalu untuk sakit yang saya lihat tak sembuh langsung.
Kami batalkan gelang jed itu (disyaki ada sihir) kerana katanya gelang jed itu hanya kenal dia sahaja, jika orang lain pakai tiadak perlindungan (konsep perlindungan syirik dengan alat).
Dahsyat dan pusat rawatan sebegini rupanya banyak di Sungai Petani.
Saya katakan padanya saya tak akan buat rawatan susulan kerana saya bukan tagihkan wang anda. Anda amal sahaja ayat al quran, kerap ke masjid, bersedekah, bersihkan dalaman rumah,Insya Allah akan sembuh tanpa perlu merancang berjumpa dengan mana-mana ustaz, lebai atau sheikh lagi.
Rawatan yang gharar selalunya akan ada tambatan hati pesakit berubat di situ sahaja sehingga bergolok gadai... Adakah itu sihir yang digunakan atas nama rawatan Islam? Wallahualam. Moga Alah lindung kami.
Guru kami Sheikh Ahmal Rajab Al Ansari berkata dalam kuliahnya 'perlukah ayam di ruqyah? Ayam tiada taklifan syara', malah sunnah Nabi dan ulama' perawat Islam, hanya di bacakan pada pesakit bernama manusia.
Gambar ini mencerminkan betapa tidak perlunya air dibacakan sedemikian rupa. Jika pun di baca mungkin secara bergilir dalam satu pusat pengajian namun ia bukan rawatan terbaik kerana memandangkan si pembaca bukan berniat merawat pesakit. Paling sadis jika pembuat air hanya membuka CD player sahaja.
Rawatan Islam sebenarnya bersih, mudah, menambahkan amal, dan berpatutan.
Muhammad Nuruddin Bashah,
Pusat Rawatan Darul Muallij

MAKNA PERUBATAN MENURUT ISLAM

Bismillah, Yusuf ternyata sah kena sakit virus kaki tangan dan mulut.
Saya bawakan si manja saya ni ke klinik Poliklinik Azhar di area Bandar Puteri Jaya.
Alhamdulillah doktor sahkan beliau kuat dan boleh bertahan cuma kerjasama kami pasti kan dia mau minum, diberi aiskerim dan ubat secukupnya. Saya minta thymol untuk campur air masak kumur kat dia...
Menarik, atas meja doktor ada senaskhah terjemahan Al Quran yang kecil sedang dibaca sebab separa dibuka. Doktor muda (ganti dari hospital)...sepanjang menerangkan tentang sakit menyebut nama Allah..
" Allah jadikan DNA virus ni special.... macam ni macam tu...Insya Allah...Allah yang buat...."
Saya kata kat Wardah Binti Abdul Rahman inilah perubatan Islam. Guru kami Ustaz Muhammad Afzan pernah doktrinkan kepada saya, bahawa perubatan yang halal dan bersih disandarkan kepada Allah sebagai penyembuh semuanya adalah perubatan menurut Islam...
Moga Allah berkati doktor ini dan ramai lagi doktor sebegini muncul di dalam ummah kita.

AMALAN BATAL SIHIR PADA ALATAN/BENDA

Ustaz Afzan Pusat Rawatan Darul Muallij pernah tunjukkan saya banyak alatan sihir yang ditemui sepanjang rawatan. Semasa Rasulullah disihir antara kaedah utama rawaran adalah memecahkan buhul sihir. Sepanjang saya terlibat dalam rawatan (pengalaman sekelumit) jumpa 3-4 kali kes ada barang sihir dan ditawarkan dengan ayat-ayat pembatal sihir.
Method Sheikh Ibnu Taimiyah dan Ibnu Qayyim juga begitu iaitu mencari barang sihir/saka.
Darussalam, Insya Allah ada kesempatan ingin berguru dengan Ustaz Ismail Kamus kelak.... (moga beliau dipanjangkan usia)
Muhammad Nuruddin Bashah


Hadits tentang Keutamaan Surah-Surah di dalam Al-Qur`an

Antara kembara ilmu seorang muallij adalah belajar kelebihan dan rahsia setiap ayat amalan zikir. Juga diteliti sanad, asbabun nuzul serta komentar Nabi, sahabat, Ulama' berkaiatan ayat tersebut.


Hadits tentang Keutamaan Surah-Surah di dalam Al-Qur`an


إِنَّ لِكُلِّ شَيْءٍ قَلْبًا وَقَلْبُ الْقُرْآنِ يس وَمَنْ قَرَأَ يس كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِقِرَاءَتِهَا قِرَاءَةَ الْقُرْآنِ عَشْرَ مَرَّاتٍ.

Rasulullah saw. bersabda, "Sesungguhnya segala sesuatu itu memiliki jantung, sementara jantung al-Qur`an adalah surah Yasin. Barang siapa yang membaca surah Yasin maka Allah swt. mencatat bahwasanya ia telah membaca al-Qur`an sebanyak sepuluh kali." (HR. Tirmidzi)

عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ أَنَّهُ سَمِعَ رَجُلًا يَقْرَأُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ يُرَدِّدُهَا فَلَمَّا أَصْبَحَ غَدَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَذَكَرَ ذَلِكَ لَهُ وَكَأَنَّ الرَّجُلَ يَتَقَالُّهَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ إِنَّهَا لَتَعْدِلُ ثُلُثَ الْقُرْآنِ
Abu Sa'id al-Khudri meriwayatkan bahwa ia mendengar seorang laki-lak
i membaca surah al-Ikhlash secara berulang-ulang. Keesokan paginya, Abu Sa'id memberitahukan hal itu kepada Rasulullah saw. dan mengungkapkan bahwa laki-laki itu masih menganggap bahwa ia membaca (mengetahui) terlalu sedikit dari al-Qur`an. Rasulullah saw. pun bersabda, "Demi Dzat yang jiwaku ada dalam genggaman-Nya, sesungguhnya surah al-Ikhlash itu bobotnya sama dengan sepertiga al-Qur`an." (HR. Malik)

سَمِعْتُ أَبَا هُرَيْرَةَ يَقُولُ أَقْبَلْتُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَسَمِعَ رَجُلًا يَقْرَأُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَجَبَتْ فَسَأَلْتُهُ مَاذَا يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ الْجَنَّةُ
Abu Hurairah meriwayatkan, "Aku pernah bersama Rasulullah saw. dan mendengar seorang laki-laki membaca surah al-Ikhlash. Beliau pun bersabda, 'Wajib baginya.' Aku bertanya, 'Wajib bagaimana wahai Rasullullah?' Beliau menjawab, 'Wajib baginya surga.'" (HR. Malik

عَنْ حُمَيْدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَوْفٍ أَنَّهُ أَخْبَرَهُ أَنَّ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ تَعْدِلُ ثُلُثَ الْقُرْآنِ وَأَنَّ تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ تُجَادِلُ عَنْ صَاحِبِهَا
Humaid bin Abdurrahman bin Auf meriwayatkan bahwa surah al-Ikhlash bobotnya sama dengan sepertiga al-Qur`an dan bahwa surah al-Mulk akan menjadi juru debat (pembela) bagi orang yang membacanya. (HR. Malik)

...قَالَ أَتُحِبُّ أَنْ أُعَلِّمَكَ سُورَةً لَمْ يَنْزِلْ فِي التَّوْرَاةِ وَلَا فِي الْإِنْجِيلِ وَلَا فِي الزَّبُورِ وَلَا فِي الْفُرْقَانِ مِثْلُهَا قَالَ نَعَمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَيْفَ تَقْرَأُ فِي الصَّلَاةِ قَالَ فَقَرَأَ أُمَّ الْقُرْآنِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ مَا أُنْزِلَتْ فِي التَّوْرَاةِ وَلَا فِي الْإِنْجِيلِ وَلَا فِي الزَّبُورِ وَلَا فِي الْفُرْقَانِ مِثْلُهَا وَإِنَّهَا سَبْعٌ مِنْ الْمَثَانِي وَالْقُرْآنُ الْعَظِيمُ الَّذِي أُعْطِيتُهُ

...Rasulullah saw. bertanya (kepada Ubai bin Ka'ab), "Apakah kamu mau aku ajarkan tentang satu surah al-Qur`an yang tidak diturunkan dalam kitab Taurat, Injil, maupun Zabur? Tidak ada pula surah lain di dalam al-Qur`an yang menyerupainya." Ubai menjawab, "Tentu saja, wahai Rasulullah." Beliau lalu bertanya, "Apa yang kamu baca ketika melaksanakan shalat?" Ubai menjawab bahwa ia membaca surah al-Fatihah. Rasulullah saw. kemudian bersabda, "Demi Dzat yang jiwaku ada dalam genggaman-Nya, itulah surah yang tidak diturunkan dalam kitab Taurat, Injil, maupun Zabur? Tidak ada pula surah lain di dalam al-Qur`an yang menyerupainya. Surah al-Fatihah itu merupakan tujuh ayat yang dibaca berulang-ulang dan merupakan pembuka bagi al-Qur`an yang diberikan kepadaku." (HR. Tirmidzi)

لَا تَجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ مَقَابِرَ وَإِنَّ الْبَيْتَ الَّذِي تُقْرَأُ فِيهِ الْبَقَرَةُ لَا يَدْخُلُهُ الشَّيْطَانُ

"Janganlah kalian jadikan rumah kalian seperti kuburan (sepi). Sesungguhnya rumah yang di dalamnya dibacakan surah al-Baqarah tidak akan dimasuki setan." (HR. Tirmidzi)

لِكُلِّ شَيْءٍ سَنَامٌ وَإِنَّ سَنَامَ الْقُرْآنِ سُورَةُ الْبَقَرَةِ وَفِيهَا آيَةٌ هِيَ سَيِّدَةُ آيِ الْقُرْآنِ هِيَ آيَةُ الْكُرْسِيِّ

"Segala sesuatu itu memiliki puncak, sementara puncak al-Qur`an adalah surah al-Baqarah. Di dalam surah al-Baqarah ini terdapat ibu (tuan putri) dari semua ayat al-Qur`an, yaitu ayat kursi." (HR. Tirmidzi)
مَنْ قَرَأَ حم الْمُؤْمِنَ إِلَى { إِلَيْهِ الْمَصِيرُ } وَآيَةَ الْكُرْسِيِّ حِينَ يُصْبِحُ حُفِظَ بِهِمَا حَتَّى يُمْسِيَ وَمَنْ قَرَأَهُمَا حِينَ يُمْسِي حُفِظَ بِهِمَا حَتَّى يُصْبِحَ
"Barang siapa yang membaca surah al-Mu`min (Ghafir) ayat 1—3 dan ayat kursi pada pagi hari maka ia akan dijaga sampai sore hari dan barang siapa yang membaca keduanya pada sore hari maka ia akan dijaga sampai pagi hari." (HR. Tirmidzi)

مَنْ قَرَأَ الْآيَتَيْنِ مِنْ آخِرِ سُورَةِ الْبَقَرَةِ فِي لَيْلَةٍ كَفَتَاهُ
"Barang siapa yang membaca dua ayat terakhir surah al-Baqarah maka itu sudah cukup baginya." (HR. Tirmidzi)

إِنَّ اللَّهَ كَتَبَ كِتَابًا قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضَ بِأَلْفَيْ عَامٍ أَنْزَلَ مِنْهُ آيَتَيْنِ خَتَمَ بِهِمَا سُورَةَ الْبَقَرَةِ وَلَا يُقْرَأَانِ فِي دَارٍ ثَلَاثَ لَيَالٍ فَيَقْرَبُهَا شَيْطَانٌ
"Sesungguhnya Allah swt. telah mencatat (memastikan atau menentukan) sejak dua ribu tahun sebelum Dia menciptakan langit dan bumi bahwa Dia akan menurunkan dua ayat yang menjadi penutup surah al-Baqarah. Jika dua ayat itu dibaca di sebuah rumah selama tiga hari berturut-turut maka rumah itu tidak akan didekati setan." (HR. Tirmidzi)
بَيْنَمَا رَجُلٌ يَقْرَأُ سُورَةَ الْكَهْفِ إِذْ رَأَى دَابَّتَهُ تَرْكُضُ فَنَظَرَ فَإِذَا مِثْلُ الْغَمَامَةِ أَوْ السَّحَابَةِ فَأَتَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَذَكَرَ ذَلِكَ لَهُ فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تِلْكَ السَّكِينَةُ نَزَلَتْ مَعَ الْقُرْآنِ أَوْ نَزَلَتْ عَلَى الْقُرْآنِ
"Ada seorang laki-laki yang tengah membaca surah al-Kahfi lalu tiba-tiba ia melihat kudanya menghentak-hentakkan kakinya, kemudian sebuah awan atau mendung menaungi ia dan kudanya. Laki-laki itu pun segera mendatangi Rasulullah saw. dan menceritakan apa yang telah ia alami. Rasulullah saw. lalu bersabda, 'Itulah ketenangan yang turun bersama al-Qur`an.'" (HR. Tirmidzi)
مَنْ قَرَأَ حم الدُّخَانَ فِي لَيْلَةٍ أَصْبَحَ يَسْتَغْفِرُ لَهُ سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ
"Barang siapa yang membaca surah ad-Dukhan pada suatu malam maka akan ada tujuh puluh ribu malaikat meminta ampunan untuknya. " (HR. Tirmidzi)
مَنْ قَرَأَ حم الدُّخَانَ فِي لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ غُفِرَ لَهُ
"Barang siapa yang membaca surah ad-Dukhan pada malam Jumat maka dosa-dosanya akan diampuni. " (HR. Tirmidzi)

ضَرَبَ بَعْضُ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خِبَاءَهُ عَلَى قَبْرٍ وَهُوَ لَا يَحْسِبُ أَنَّهُ قَبْرٌ فَإِذَا فِيهِ إِنْسَانٌ يَقْرَأُ سُورَةَ تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ حَتَّى خَتَمَهَا فَأَتَى النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي ضَرَبْتُ خِبَائِي عَلَى قَبْرٍ وَأَنَا لَا أَحْسِبُ أَنَّهُ قَبْرٌ فَإِذَا فِيهِ إِنْسَانٌ يَقْرَأُ سُورَةَ تَبَارَكَ الْمُلْكِ حَتَّى خَتَمَهَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ هِيَ الْمَانِعَةُ هِيَ الْمُنْجِيَةُ تُنْجِيهِ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ
Ada seorang sahabat Rasulullah saw. memasang tenda di atas kuburan karena ia tidak tahu bahwa di bawah tendanya adalah kuburan. Ia baru menyadari setelah melihat seseorang membaca surah al-Mulk hingga selesai. Ia pun kemudian mendatangi Rasulullah saw. dan berkata, "Wahai Rasulullah, aku memasang tenda di atas kuburan karena sebelumnya aku tidak tahu kalau itu adalah kuburan. Aku baru menyadarinya setelah melihat seseorang membaca surah al-Mulk hingga selesai." Rasulullah saw. lalu bersabda, "Surah al-Mulk itu bisa menjadi penahan (siksaan bagi mayit). Surah itu juga menjadi penyelamat yang bisa menyelamatkan mayit dari siksa kubur." (HR. Tirmidzi)
إِنَّ سُورَةً مِنْ الْقُرْآنِ ثَلَاثُونَ آيَةً شَفَعَتْ لِرَجُلٍ حَتَّى غُفِرَ لَهُ وَهِيَ سُورَةُ تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ
"Sesungguhnya ada satu surah di dalam al-Qur`an yang terdiri dari tiga puluh ayat. Surah itu akan memberikan syafaat kepada seorang laki-laki yang membacanya sampai laki-laki itu diampuni dosa-dosanya. Surah itu adalah surah al-Mulk." (HR. Tirmidzi)
مَنْ قَرَأَ إِذَا زُلْزِلَتْ عُدِلَتْ لَهُ بِنِصْفِ الْقُرْآنِ وَمَنْ قَرَأَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ عُدِلَتْ لَهُ بِرُبُعِ الْقُرْآنِ وَمَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ عُدِلَتْ لَهُ بِثُلُثِ الْقُرْآنِ
"Barang siapa yang membaca surah az-Zalzalah maka ia dianggap telah membaca setengah al-Qur`an. Barang siapa yang membaca surah al-Kafirun maka ia dianggap telah membaca seperempat al-Qur`an. Barang siapa yang membaca surah al-Ikhlash maka ia dianggap telah membaca sepertiga al-Qur`an." (HR. Tirmidzi)
أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لِرَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِهِ هَلْ تَزَوَّجْتَ يَا فُلَانُ قَالَ لَا وَاللَّهِ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا عِنْدِي مَا أَتَزَوَّجُ بِهِ قَالَ أَلَيْسَ مَعَكَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ قَالَ بَلَى قَالَ ثُلُثُ الْقُرْآنِ قَالَ أَلَيْسَ مَعَكَ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ قَالَ بَلَى قَالَ رُبُعُ الْقُرْآنِ قَالَ أَلَيْسَ مَعَكَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ قَالَ بَلَى قَالَ رُبُعُ الْقُرْآنِ قَالَ أَلَيْسَ مَعَكَ إِذَا زُلْزِلَتْ الْأَرْضُ قَالَ بَلَى قَالَ رُبُعُ الْقُرْآنِ قَالَ تَزَوَّجْ
Sesungguhnya Rasulullah saw. pernah bertanya kepada seorang laki-laki, "Apakah kamu sudah menikah, wahai fulan?" Laki-laki itu menjawab, "Demi Allah, aku belum menikah, wahai Rasulullah. Aku memang tidak memiliki apa-apa untuk sekadar dijadikan mahar." Rasulullah saw. bertanya, "Tidakkah kamu hafal surah al-Ikhlash?" Laki-laki itu menjawab, "Ya, aku hafal." Beliau menimpali, "Itu sepertiga al-Qur`an," lalu bertanya lagi, "Tidakkah kamu hafal surah an-Nashr?" Laki-laki itu menjawab, "Ya, aku hafal." Beliau menimpali, "Itu seperempat al-Qur`an," lalu bertanya lagi, "Tidakkah kamu hafal surah al-Kafirun?" Laki-laki itu menjawab, "Ya, aku hafal." Beliau menimpali, "Itu seperempat al-Qur`an," lalu bertanya lagi, "Tidakkah kamu hafal surah az-Zalzalah?" Laki-laki itu menjawab, "Ya, aku hafal." Beliau menimpali, "Itu seperempat al-Qur`an," lalu melanjutkan, "Kalau begitu menikahlah!" (HR. Tirmidzi)

عَنْ عُقْبَةَ بْنِ عَامِرٍ قَالَ أَمَرَنِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ أَقْرَأَ بِالْمُعَوِّذَتَيْنِ فِي دُبُرِ كُلِّ صَلَاةٍ
Uqbah bin Amir berkata, "Rasulullah saw. memerintahkan aku agar aku senantiasa membaca surah al-Falaq dan surah an-Nas setiap kali selesai melaksanakan shalat (fardhu)." (HR. Tirmidzi)

كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقْرَأُ فِي الْعِيدَيْنِ وَفِي الْجُمُعَةِ بِسَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى وَهَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ الْغَاشِيَةِ قَالَ وَإِذَا اجْتَمَعَ الْعِيدُ وَالْجُمُعَةُ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ يَقْرَأُ بِهِمَا أَيْضًا فِي الصَّلَاتَيْنِ
Ketika shalat dua hari raya dan shalat jumat, Rasulullah saw. membaca surah al-A'la dan surah al-Ghasyiyah. Jika hari raya bertepatan dengan hari Jumat maka beliau tetap membaca dua surah tersebut saat shalat id maupun shalat jumatnya. (HR. Muslim, Abu Dawud, Tirmidzi, Nasa`i, dan Ahmad)

أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَقْرَأُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فِي صَلَاةِ الصُّبْحِ الم تَنْزِيلُ وَ هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنْسَانِ وَفِي صَلَاةِ الْجُمُعَةِ بِسُورَةِ الْجُمُعَةِ وَالْمُنَافِقِينَ
Sesungguhnya ketika shalat shubuh pada hari Jumat, Rasulullah saw. membaca surah as-Sajdah dan surah al-Insan. Adapun saat shalat jumat beliau membaca surah al-Jumu'ah dan surah al-Munafiqun. (HR. Nasa`i)
dari blog : Agus Hidayatulloh at 9:44 AM

Al Mathurat....amalan yang tidak rugi dunia akhirat



Al Mathurat dari tingkatan 1 tahun 1994/95 di Al Mashoor. Bc kat ayah pg ni. Salah saya pada naskhah ini adalah tak sentuh dia cukup lama walaupun hafaz sughra. Baru amal semula wazifah kubra. Jom amal na...
مَنْ قَرَأَ حم الْمُؤْمِنَ إِلَى { إِلَيْهِ
الْمَصِيرُ } وَآيَةَ الْكُرْسِيِّ حِينَ يُصْبِحُ حُفِظَ بِهِمَا حَتَّى يُمْسِيَ وَمَنْ قَرَأَهُمَا حِينَ يُمْسِي حُفِظَ بِهِمَا حَتَّى يُصْبِحَ
"Barang siapa yang membaca surah al-Mu`min (Ghafir) ayat 1—3 dan ayat kursi pada pagi hari maka ia akan dijaga sampai petang hari dan barang siapa yang membaca keduanya pada petang hari maka ia akan dijaga sampai pagi hari." (HR. Tirmidzi)
dalam wazifah kubra mathurat akan jumpa surah mukmin 1-3. kalau amal sughra jumpa ayat kursi shj jika ambk manfaat hadis ini.

Muhammad Nuruddin Bashah


MENGIGAU MAKI HAMUN



Saya diminta merawat seorang remaja tingkatan satu (lelaki) yang kerap mengingau malam sambil maki hamun. Sikap si remaja semakin kasar sejak sekolah menengah. Beliau bersekolah agama dan mahir membaca Al Quran.

Si ibu tidak mampu mmebaca Al Quran, yasin di baca dengan mushaf rumi. Ibu juga sering keletihan, sakit pinggang, bahu dan mimpi ngeri.

Apa yang saya buat adalah berikan amalan ringkas dan mereka membaca di hadapan saya. (amalan adalah kombinasi bacaan mudah hafaz, ayat umum ruqyah, ayat azab, zikir pelindung)

1) Doa minta putuskan hubungan dengan syaitan, jin.

2) Al Fatihah 7 kali

3) Ayat kursi 3-7 kali

4) 3 qul - 3 kali setiap satu

5) Ayat 9 surah yasin (wajaalna) - 9 kali







6) Auzubillahi minayyaiton ar rajim - 11 kali




7) Auzubikalimatillah tammah... - 11 kali





8) Surah fill (alam tarokai) - 3 kali

9) Surah Nasr (iza jaa) - 3 kali

10) Zikir Ya haafiz - 51 kali

Amalan dibaca berdua ibu dan anak, dibaca agak kuat 5 waktu solat. Juga si anak yang mahir membaca al Quran saya minta baca Al Baqarah 3-4 helai di hadapan saya.

Saya bacakan Yasin 7 mubin pada air minuman mereka dan diperdengarkan kepada mereka juga serta di azan pada rumah, spray cuka ruqyah.

Maklum balas si ibu, anaknya masih mengigau cuma bercakap perlahan, tidak maki hamun. Saya pesan amalan perlu diteruskan dan jadikan amalan.


Muhammad Nuruddin (Muallij)
Berhajat dengan khidmat : Hubungi : 017 6291368/ 012 5296690
atau email : jihadin82@gmail.com
# berkhidmat di sekitar Kedah, Pulau Pinang,Perak dan Perlis. (luar kawasan boleh dibudibicarakan dengan IzinNya)


Darul Muallij P.Pinang
WARDAH NURANI ENTERPRISE
KC 0032782-W

Tenang hati, zikir, tawakal, jangan puji jin dan pakai minyak wangi


Semasa saya menghadapi kes rasukan ganas, saya ditegur oleh salah seorang guru saya Ustaz Din Ummul Syifak pada malam itu juga.

Pertama : jangan merawat dalam keadaan tidak sedia, tergesa-gesa, niat tak tetap

Kedua : Zikir dahulu sebelum mula meruqyah. Tenagkan hati jangan gelabah.

Ketiga: Jangan ulang, kata jin itu kuat jin ini liat...akibatnay jin jadi hebat, megah dan liat.

Keempat : Beliau minta saya amalkan zakir di bawah setiapkali sebekum merawat dan juga setiap kali lepas solat :












Kelima : beliau pesan agar saya sapu minyak wangi, kasturi pada tapak tangan sebelum sentuh pesakit dalam ruqyah.

Nota : Di dalam kitab perubatan Islam berbahasa arab; “al Minhajul Qurani lii’laji as Sihri wal massi as Syaithani, karya Sheikh Usamah Muhammad al Audi, Mesir menyatakan satu teknik perubatan menggunakan teknik penggunaan minyak wangi. Kebanyakan jin benci kepada bau yang wangi kerana jin sangat menyukai bau yang busuk. Bau yang busuk sangat ‘menyegarkan’ jiwa dan secocok dengan naluri kejiinnan mereka.
Oleh itu teknik yang amat praktikal ini sangat mujarab untuk semua jenis gangguan terutamanya gangguan jin ‘asyiq’. Jin asyiq adalah jin yang berdamping dengan seseorang kerana jatuh cinta dengan manusia tersebut bahkan ada yang mendakwa telah berkahwin dengan pesakit!


Muhammad Nuruddin (Muallij)
Berhajat dengan khidmat : Hubungi : 017 6291368/ 012 5296690
atau email : jihadin82@gmail.com
# berkhidmat di sekitar Kedah, Pulau Pinang,Perak dan Perlis. (luar kawasan boleh dibudibicarakan dengan IzinNya)


Darul Muallij P.Pinang
WARDAH NURANI ENTERPRISE
KC 0032782-W

Tuesday, May 10, 2016

Buku Al Quran The Best First Aid

Buku ini membuatkan saya makin sayang Al Quran dan saya yakin sahabat yang lain pun sama.... silalah beli. Saya beli di Hasani Sg Petani...Ustaz Asyraf Suarin Al Muqri... banyak panduannya berguna dan saya telah lihat kesannya dalam beberapa bab selepas amal. Insya Allah baca dan amal wahai kengkawan FB sekalian.



PENYAKIT MENTAL-GILA



Semalam diminta rawat seorang pelajar yang sakit seperti 'hilang akal'. Kata ibu bapanya dah kali kedua jadi, diperiksa doktor normal.
Dalam perubatan islam memang ada rawatan gangguan sihir atau rasukan gila. Pesakit akan diruqyah panjang dan ada ayat amalan perlu dibaca oleh ahli keluarga di hadapan pesakit.
Antara surah terbaik di baca atau diberi MP3 atau kaset di hadapan pesakit adalah
1) Al Baqarah
2) Yasin.
3) Soffat
4) Jin.
Perdengarkan 3 kali sehari satu sesi 1-2 jam (menurut Sheikh Wahid Abdul Salam Bali)
Semasa dimandikan semalam ada reaksi cuma degil. Dalam pengalaman saya yang sekangkang kera ini, pernah membantu selesaikan (dengan Izin Allah) pesakit rasukan gila selesai dengan ruqyah, bacaan yasin dan amalan ahli keluarga.
Sakit dariNya dan ayatNya juga penawar bagi kita Insya Allah.
Muhammad Nuruddin Bashah.

Hubungi jika berhajat

Hubungi jika berhajat